سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آنجا که گفتن باید خاموشى نشاید ، و آنجا که ندانند ، به که خاموش مانند . [نهج البلاغه]

 اخلاق در قرآن- قسمت اول-1 

 

 مقدمه ::

 

 کتاب قرآن ، یک معجزه مهم و ماندگار الهی برای هدایت و رستگاری نوع بشر میباشد. قرآن کریم ، کتابی مرجع ، و جامع اخلاقیات پاک انسانی میباشد ، که رمز و رازهای ایجاد یک جامعه پاک و سالم در آن به خوبی و روشنی بیان شده است.

 

آیات این کتاب سعادت بخش ، تماماً بر پایه اخلاق انسان گرایانه و احترام متقابل به حق و حقوق فردی و جمعی همگان و از جمله دگر اندیشان ، و در خدمت هدایت و ایجاد یک زندگانی آرام و انسانی بر اساس همزیستی مسالمت آمیز میباشد.

 

 ما در این سلسله گفتارهای مرتبط به هم در نظر داریم ، در هر قسمتی به یک موضوع خاص مربوط به اخلاق پرداخته ، و برای درک بهتر مطلب در هر قسمت به چند نمونه از آیات الهی ، همراه با یک تحلیل و بررسی مختصر خواهیم پرداخت.

 

 در واقع دلیل نگارش این سری گفتارهای اخلاقی ، علاوه بر اینکه موجب آشنائی هر چه بیشتر موحدین با کتاب سعادت بخش و زندگی ساز قرآن مبین میشود ، بلکه در واقع با ارجاع به یک دانشگاه بزرگ توحید و انسان سازی و یک منبع بسیار مهم و مطمئن برای ارائه یک سری پاسخهای روشن ، مستدل و منطقی به اسلامستیزان پیدا و پنهان در داخل و خارج از کشور می باشد.

 

نکته اساسی دیگر این است که ، آیات الهی قرآن حکیم ، دقیقاً رو در روی مطالب و سخنان دروغین ، اباطیل و تشبثات ضد حقیقت و راستیِ اسلام ستیزانِ میباشد ، که بصورتی کاملاً غیر منصفانه و مکارانه درصدد القاء این باورهای نادرست به مخاطبهایشان بخصوص در فضای مجازی هستند ، که گویا اسلام محمدی ، دیانتی به غایت خشونت گرا ، خرافه گرا ، غیر اخلاقی و حتی فراتر از آن ضد مردمی است!؟ زهی خیال باطل.....

به بیانی دیگر ، اول و آخر اکثرنوشته ها ، و تحلیلهای اسلامستیزان بر پایه اشتباه ، تعصب ، خصومت و دشمنی ، دروغ ، تحریف ، سفسطه گری و حقه بازی ؛ و در بهترین حالت ممکن بر محور عدم اطلاع صحیح و درست از اصول و مبانی اسلام راستین قرآنی بنا شده است. محور و ریشه عمده نوشته ها و تحلیلهای دشمنان اسلام ، بر پایه رجوع به یک سری کتابهای تاریخی و احادیث و روایات مجهول و ضعیف قرار گرفته است ، که در واقع ریشه و اساس تحاریف و سفسطه گری هایشان ، در تقابل و تضادی عمیق و آشکار با آیات الهی قرآن کریم میباشد.

 

 

نکته مهم دیگر که نباید از آن غافل ماند این است که ، ما اساساً در آموزهای قرآنی ، ادیان و یا چند دین خاص نداریم ، بلکه در طول حیات نوع انسان ، تنها و تنها یک دین اصیل و توحیدی بوده است ، که در طول قرون و اعصار دچار رشد و تحول قوانین و احکام بر اساس شرایط و مقتضیات زمان و مکان شده است ، و نتیجه ، عصاره و ثمره نهایی و تکامل یافته این دانشگاه توحید و اخلاق ، در آیات الهی کتاب قرآن کریم به بشریت عرضه شده است.

 

 

کتابِ انسان سازِ قرآن مبین ، تکمیل یافته کتبهایی نظیر تورات ، زبور و انجیل میباشد ، که در اختیار همه قرار گرفته است. کتابهایی نظیر ؛ تورات ، زبور ، انجیل و قرآن به منزله کتبهای آموزشی دورانهای تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع ابتدائی ، راهنمائی ، دبیرستان و دانشگاه در طول تاریخ است ، که رشد و تکامل یافته است ، و نهایتاً در غالب یک کتاب مقدس و آسمانی یعنی قرآن کریم ، بعنوان آخرین و کاملترین کتاب هدایت و رستگاری ، و راهنمای عمل همه خداپرستان و موحدان به جهانیان اهل خردمندی و حقیقت هدیه شده است.

 

 

کد مطلب :: 1/1

به قلم :: م_ایرانی

منبع اصلی :: کانال تلگرام پیام توحید و رهایی

 

 

ادامه دارد.